søndag den 2. september 2012

Set på TV

For tiden har jeg lidt for meget tid og lidt for lidt energi. Jeg ser derfor lidt for meget fjernsyn selvom vi har lidt for få kanaler.
For et par dage siden kastede jeg mig over DR Bonanza. Ih hvor har jeg hygget mig lige siden. Først så jeg en dokumentar fra 1991 i 6 dele (af hver 30 minutter) der handlede om livet som balletbarn på det kongelige teater fra 1975-1990. Meget underholdende :-)

Nu er jeg så begyndt at se "Forsvundne Danskere". En dokumentarserie, hvor der i hvert afsnit ledes efter en person, der er sporløst forsvundet (tænk "Sporløs" bare uden adoptivbørn). Serien er fra før det der "Internet" rigtig blev til noget stort, og i et enkelt afsnit lykkedes det dem at finde en mand på en eller anden Stillehavsø ved at ringe til samtlige aviser og spørge om de mon havde en abonnent ved navn "X X".

Jeg husker helt tydeligt at jeg så det program i primetime som barn - hele familien rundt om sofabordet. Underlægningsmusikken er meget 1991 (hvor de startede med at producere serien). Tøjet er meget 1991. Folk taler meget 1991-agtigt. Det er virkeligt et gensyn med fortiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar