torsdag den 1. september 2011

Om telefonopkald

Kender I det, når telefonen ringer, og man ca 5. minutter senere, som ved et trylleslag, pludseligt er et helt andet sted i sit liv?

Nåmen, jeg har åbenbart celleforandringer... Den uddybende undersøgelse kunne jeg få en tid til om små 4 uger(!)... Svaret vil så komme efter 2-3 uger... Det vil så afgøre om jeg skal have lavet endnu en undersøgelse for at få rigtigt svar... Jeg fik ikke nogen oplysninger om tidshorisonten på de yderligere undersøgelser... Så nu kan jeg så leve mit liv i et sært limbo i de næste minimum 6 uger!

Jeg har måske livmoderhalskræft - fuck!

2 kommentarer:

  1. Nu er det her jo et lidt gammelt indlæg, så du ved det nok allerede. Celleforandringer er IKKE livmoderhalskræft. Det KAN være forstadier til livmoderhalskræft, kun 50% af alle celleforandringer kan blive til kræft med tiden, men fordi man ikke kan kende forskel på den ene og den anden slags behandler man alle former for celleforandringer.

    Jeg fik den gyselige opringning for 1,5 år siden. De efterfølgende prøver viste, at jeg havde svære celleforandringer. Jeg fik lov til at se tiden an (istedet for et øjeblikkeligt keglesnit), fordi jeg havde et graviditetsønske. Nu er jeg gravid, og heldigvis ser det ud til, at graviditeten påvirker celleforandringerne i den rigtige retning - ved sidste undersøgelse var de ikke længere svære, men kun moderate.

    Anyway, det er egentlig en røvsyg kommentar at lægge på en blog, man lige tilfældigvis falder over. Undskyld!

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar. Det er altid rart at vide, at der er andre i samme situation, som lever og har det godt - tillykke med graviditeten :-)
    Jeg kan se jeg har formuleret mig dårligt i indlægget, for svaret var egentligt, at jeg kunne have alt mellem ingen celleforandringer og full-blown cancer. Det krævede en nærmere undersøgelse (og nu er de første 10 dage af de 2-4 ugers svartid gået...)

    SvarSlet