fredag den 21. december 2012

Julemarathon

Puha, man skal godt nok løbe stærkt for at følge med for tiden.

Bavianfars forældre foretog en fejl-beregning for knap 28 år siden. Det betyder, at vi hvert år for tid og evighed skal opleve en lille ekstra dosis julestress fordi bavianfar har fødselsdag lillejuleaften. Suk!
Han skal jo fejres! Han er nemlig den dejligste mand i mit liv (sorry dad) og har fortjent et ordentligt skrald af en fødselsdag selvom det ikke harmonerer vildt godt med tidsplanen.

Det mest problematiske er egentligt, at alle dem han kunne have lyst til at invitere allerede er rejst på juleferie, har en familietradition de skal til eller bare er bagstive fra en julefrokost...

Så i år kiggede vi i kalenderen og blev enige om, at der måske kom flere hvis festen var 22. december i stedet for d. 23...
Hvad jeg ikke lige havde gennemskuet er, at vi nu får 15 venner til brunch lørdag, at der kommer familie til kaffe søndag hvorefter Bavianen bliver passet og ham den gamle og jeg så skal ud om aftenen og at vi så derefter skal holde juleaften mandag. Jeg kan godt få lidt julestress ved tanken.

Lige nu er bavianfar sendt i netto og irma med en indkøbsseddel så lang som den kinesiske mur. Der er tre arrangementer der skal handles til - og derudover vil vi jo også gerne have mad når der ikke er gæster.

Den tredje and er selvfølgeligt for stor til at kunne være i kulegrillen og vores lille komfur kan kun tage to ænder ad gangen. Så jeg skal også lige lave tredjeanden søndag formiddag inden vi får gæster - mens jeg er alene med bavianen fordi bavianfar selvfølgeligt lige skal lidt på arbejde søndag formiddag (Gud kalder).

Jeg har komponeret et stramt skema over hvad der skal laves hvornår for at vi kan nå både at få skrællet og kogt de små kartofler til brunede og de 117 andre ting der hører sig til for at det kan blive en rigtig jul. Heldigvis kommer min ene søster med rødkålen, og min anden søster tager risalamanden med, så det er to ting på listen der allerede har flueben.

Jeg glæder mig allerede til 1. juledag, hvor vi har sagt nejtak til et familiearrangement og bare skal sidde herhjemme og spise andeskrog og lege med bavianens julegaver


... nåja og så er det da bare pisseirriterende at de julegaver jeg har bestilt på nettet 4. december og som havde en uges leveringstid stadig ikke er kommet og firmaets kundeservice ikke er til at råbe op - nogen får vist først deres gave efter jul. Suk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar