søndag den 2. marts 2014

En ny æra

12. august 2012 kastede jeg håndklædet i ringen. Jeg tog hjem fra mit arbejde og kom aldrig mere tilbage.
Det lyder voldsomt, men sandheden er, at jeg var gravid med lemuren. Ca 5 uger henne. Jeg kastede op like crazy. 10-15-20 gange pr dag. 
Da jeg ventede bavianen var det samme historie, jeg var indlagt pga voldsom dehydrering og fik væske i drop. Jeg vidste, da jeg så de to streger på testen i slutningen af juli, at samme tur efter al sandsynlighed ventede forude. 
Mit arbejde var et vikariat og jeg var sygemeldt indtil det udløb. Jeg var faktisk sygemeldt i de næste 8 måneder, indtil lemuren lod sig føde. 
De sidste knap 11 måneder har jeg været mor - med M. ...og også husmor og lidt hustru - men mest af alt malkeko, bleskifter, kogekone og fast gæst på vaskeriet. 

I morgen bliver verden anderledes. Efter mere end 1,5 år udenfor den normale hverdags-rumlen, ja så starter jeg på arbejde. Et nyt sted. Et nyt vikariat. 

Vækkeuret sat - tjek!
Tasken pakket - tjek!
Nerverne uden på tøjet - tjek!
Træt ved tanken om en hel uges introduktion med bombardement af informationer - tjek!

Good night and good luck


1 kommentar: