mandag den 10. februar 2014

Den indre monolog

Er det bare mig, der har et indre kommentatorspor kørende altid?
Min egen stemme, der giver et lille besyv med om alt, hvad der på nogen måde kan klemmes en kommentar ud om.

Folk på den anden side af gadens påklædning.
Kiloprisen på hakket oksekød.
Hvad jeg ville hashtagge øjeblikket med på instagram - hvis altså jeg havde taget et billede. (#bloggerpåtelefonenunderdynen)

Knæver, knæver, knæver!

Den indre stemme snakker bare non stop. Ind imellem kommer jeg til at grine invendigt af mig selv. Ja man kan vel nærmest sige at min indre stemme griner af min indre stemme.
Jeg har fx i dag fortalt mig selv, at badevægten ikke kan se, at jeg står og suger maven ind. (Jeg kan så ikke se badevægten hvis jeg puster maven ud.)

Gad vist om min kommentator nogensinde går på ferie eller pension. Hun er da i hvert fald på overarbejde - og ikke specielt god til at slappe af på arbejdet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar