lørdag den 17. december 2011

Date night

Bavianfar inviterede mig ud her til aften :-)

(Eller, altså - vi manglede at se en film i biografklub Danmark, og det var en måned siden den havde haft præmiere, så det var ligesom på høje tid hvis det skulle nås)

De første to forsøg på at finde en babysitter slog fejl, og til sidst måtte jeg i formiddags ringe til bavianens morfar og høre om han mon turde binde an med opgaven... Han var ikke voldsomt involveret i den praktiske del af sine egne børns spædbarne- og rollingeår, så jeg var faktisk i tvivl om hvorvidt han ville sige nej alene af hensyn til bavianens sikkerhed.
Men, det viste sig, at han bare skulle være sammen med sin kæreste her til aften, og hun ville hellere end gerne med ud som babysitter.

Vi var hjemme igen kl 22 - bavianen havde opført sig pænt, og var faldet i søvn uden problemer.

Morfar pralede med at have lært at tage billeder med sin nye telefon (Hvis man er 60+ er det bare svært at vænne sig til ny telefon - endda af et andet mærke end den forrige). Han fremviste stolt det ene billede efter det andet, af kæresten med bavianen på skødet. Er det forkert at hade hende for ikke at være min mor? Kæmpe klump i halsen dukkede selvfølgeligt op over at tænke på, hvordan bavianens mormor ville have elsket sit barnebarn og passet hende ved enhver lejlighed, og kimet mig ned til jeg blev træt af det - bare for lige at høre.
Helt ærligt - hvorfor skal mødre dø?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar