torsdag den 5. april 2012

Jeg trænger til at flytte!

For maaaaange måneder siden flyttede vi fra Jylland til København. Bavianfar havde fået et job, så det var med at få rykket teltpælene op og finde et nyt sted at slå dem ned i en fart.

Vi flyttede ind i en 2værelses på 55 kvm. Midlertidigt. Naturligvis!

Vi bor her stadig...

Jeg er umådeligt træt af at have et badeværelse MIDT i lejligheden, hvor døren ikke kan lukkes helt. Jeg er snart ved at være skingrende bims af at sidde på tønden og holde knæet op af døren for ikke at lukke alt for meget lyd ud i resten af lejligheden (man er vel kvinde, så det er jo kun rosenduft og harpemusik, men alligevel...).

Jeg er træt af den der stribe kolde luft der piver ind fra gangen mens man er i bad.

Hele vinteren var jeg bitter over kun at have to små radiatorer som ikke formåede at varme ordentligt op.

Jeg er træt af kun at have 5 stikkontakter, to i stuen, en i soveværelset og to i køkkenet - det er bare ikke nok.

Jeg er træt af at have bavianen til at ligge og snorke i soveværelset - det oser bare ikke af sex at have baby-snorke-lyde som underlægningsmusik til enhver optakt til lagenaktivitet.

Jeg gider ikke længere se på tørrestativet, som konstant er slået op og fyldt i stuen.

Jeg savner at have plads nok til faktisk at få pakket ordentligt ud, i stedet for at bo i en konstant hovsa-løsning.

Når solen skinner kommer der ingen stråler ind til mig, for vi bor i stueetagen med høje boligblokke omkring. Ikke det mindste lys, luft og telefonsignal kan trænge ind i lejligheden - seriøst! Min telefon er udenfor dækning - suk!

Kort sagt: Vi skal se på to lejligheder på mandag sammen med en håndværker. Jeg er ret sikker på vi kommer til at give et bud på en af dem!

Farvel trange kår goddag lys, luft og frihed

Ingen kommentarer:

Send en kommentar