søndag den 9. december 2012

Snestorm, kom bare an!

Måske er det bare fordi snestormen ikke rigtigt er kommet til Slottet endnu. Men, altså det blæser da lidt, det kan jeg da godt se...

Måske er det bare fordi jeg ikke behøver at gå ud i dag at jeg tænker "arh, sådan en smugle sne kan de da ikke kalde snestorm".

Bavianfar er af sted på job et par timer her i formiddag, så bavianen og jeg chiller herhjemme. Jeg har aftalt med manden, at jeg ikke må lave noget i dag. Jeg har lavet for mange ting de sidste uger, og har bare været for flad hver aften og helt usammenhængende på den dårlige måde.
(med "ting" taler vi om: Hente bavianen i vuggestuen 200m herfra, tømme opvaskemaskinen, lave aftensmad, bære skraldeposen ud - den slags småting, som man plejer at tage for givet at man bare kan).
I morges gik far og bavian direkte i stuen, da der blev øffet klokken 6, og jeg fik lov til at sove helt til 7.40. Eftersom jeg dejsede om lidt før 21, betyder det at jeg faktisk fik en rimeligt anstændig nats søvn.

Nu sidder jeg i en lænestol og ser bavianen danse rundt til Beach Boys med sin dukke under armen. Jeg har lidt lyst til at bage chokoladeboller - med marsbar i stedet for chokoladestykker - men jeg må nok hellere lade være, nu hvor det er meningen at jeg ikke skal noget i dag ud over at trække vejret.


Ah, søndag!

2 kommentarer:

  1. Oh yes, det er sjovt som selv de mindste ting, pludselig føles som "nu har jeg VIRKELIG lavet noget!". Er på barsel, og har det nærmest sådan, at hvis jeg har planlagt, at jeg vil gå en lang tur, så får jeg stress inden - kan det nu nås!? Og det er endnu værre nu, med barn nr. to...pis.

    SvarSlet
  2. Jeg bevægede mig faktisk ud for at købe julegaver i går på trods af stormvarsel og jeg synes nu mere at det var hyggelig julesne, der dalede og passede perfekt til anledningen end at der var tale om decideret storm...

    Og mums, chokoladeboller med mars-bar lyder altså urimeligt godt!

    SvarSlet